Friday, January 4, 2013

PERUBAHAN


selamat tahun baru ! errr, tak terlambat kot nk ckp taun baru. setiap kali taun baru ja mesti ada orang akan tanya 'azam baruu hang pa weh?' dulu kecik kecik kalau taun baru ja mesti tulis dalam diary AZAM BARU TAHUN NI -,- macam mana aku taw ? aku pun dok buat gutu sampai aku umoq 15 kot. lambat sikit nak matang jangan gelak kat aku -,- lagi satuuu, kalau esok nak taun baruu malam tu 11.59 aku dah bukak pen usaha tunggu depan buku diary sebab tepat pukoi 12 aku nak tulis azam aku -,- bila pikiaq balik awat la hang bongok sangat , sarah -,-

oke, point aku kat sini, kenapa ada azam ? sebab people can change. tapiii semua tu atas kehendak masing masing. aku mengaku dulu aku niii jahat nak mampoihh. tapi bila dah makin besaq kita makin ada akai so every year akan ada perubahan dalam diri kita. orang lain maybe tak boleh nampak tapii kita sendiri boleh rasa kan ?

sejujur jujurnya aku takut nak tempuhi tahun ni. yes 2013, i am afraid to face you. aku jadi macam 'betoi ka aku dah 19' 'betoi ka aku dah 19 tahun hidup kat dunia ni?' seriusly,aku tak enjoy habis lagi bila umoq aku 18 tup tup aku dah rasa 'I AM NINTEEN?' makin meningkat umoq makin aku takut.

kalau boleh aku nak hidup sebagai seorang kanak kanak. tapi aku takmau jadi baby. bosan. makan moi lembik -,- bila lapaq teriak bila kenyang lena -.- ohhh membosankan.

dan dan untuk kisah cinta pulak, this year akan masuk 4 tahun kami bersama. lagi lama lagi aku takut. satu ja, AKU TAK DAPAT BAYANGKAN KALAU HUBUNGAN NI TAK KEMANA. bukan aku nak lawan takdir tapi kitaa manusia, perpisahan memang susah. kita kenai orang tu dalam beberapa minit ja tpi bila pisah kot mana pun kalau kita jumpa orang tu kita mesti cam orang tu kan. apa yang aku nak cakap, once kita dah kenal, kita tak boleh nak lupakan dia. same goes with my relationship.

kalau kami tadak jodoh pun, bila aku kaple dengan orang lain hampa rasa aku boleh ka lupa apa yang penah aku buat dengan dia ? kalau boleh, biaq aku dengan diaaa sampaiii bila bila bila bila bila. *maksudnya kawen la* aku janji macam mana susah pun, macam mana sedih pun, macam mana perit pun, I WILL BE BY YOUR SIDE. memang baru tasat aku kata manusia boleh berubah tapi aku harap sangat cinta tak berubah walaupun aku taw boleh berubah. aku boleh kawal cinta aku tapi cinta dia aku tak mampu kawal even aku nak sangat kawal tapii aku tak bole. jadi apa yang aku boleh buat, berdoa agar cinta dia tak berubah seperti mana cinta aku yang tak berubah.

kalau la Allah bagi kita kawal perasaan orang lain konfem dunia ni tak macam nii. Allah buat semua benda ada sebabnya sama la macam apa yang jadi kat kita. kita kena kuat, sabaq dan tabah utuk tempuhi nya walaupun kita sendiri tak mampu dan kita sendiri pun tak sehebat mana pun untuk tempuh segala dugaanNya. tapi satu ja kita kena ingat, Allah takkan uji kita kalau Dia taw kita tak sekuat itu untuk tempuhi sesuatu. Dia tak mungkin mahu anayai kita sepertimana orang lain yang menganayai kita :')

untuk tahun 2013, aku harap sangat tadak dugaan macam aku lalui untuk tahun 2012. tahun 2012 tahun yang agak banyak pahitnya dari manis nya.

aku nak berjaya. tak kira la dari segi keluarga, percintaan, persahabatan ataupun kejayaan. aku nak berjaya dalam semuaa ni. aku nak dan aku akan usaha untuk rasai semua kejayaan ni.